c++



warning: Creating default object from empty value in /var/www/vhosts/hanci.org/httpdocs/modules/taxonomy/taxonomy.pages.inc on line 33.

C++ İşaretçiler Ve Fonsiyonlar

5. Isaretçiler ve
Fonksiyonlar
Isaretçiler ve diziler bölümünde görmüs oldugumuz örnektede
oldugu gibi. Biz fonksiyonun adresine onun adi ile ulasiriz.

Kareal(x);
gibi. Simdi bir fonksiyonu isaret eden bir isaretçiyi ele alalim.

Int KareAl( );
fonksiyonumuz olsun.

Int (*KareAl)( );
Bu da Fonksiyonu isaret eden bir isaretçimiz oldu.

Biz genellikle isaret edilen fonksiyonlari menülerde ve

C++ Dinamik Bellek

Isaretçi Islemleri ve
Dinamik Bellek
Isaretçilere daha önce görmüs oldugumuz artirma (++), azalatma
(--), çikarma (-), toplama (+) islemlerini uygulayabilirsiniz.
Bunlarin yaninda iliskisel operatörleri de ( <=, =, !=, >= )
kullanmaniz mümkündür. Iliskisel operatörlerin sadece ayni tip
isaretçiler üzerinde uygulanacagini unutmayiniz.

Bir dizinin boyutu degisken olabilir, daha dorusu bir program içinde
degiskenler ve isaretçiler kullanilarak diziler dinamik bellek
yerlesimi ile yapilabilir. C++ da dinamik belles islemleri new ve
delete komutlari ile gerçeklestirilir.

C++ Karakter Katarlari

Karakter Katarlari
Fonksiyonlari ve Karakter Dizileri

Iste buraya biraz dikkat,
kafaniz gerçekten karisabilir. Daha dogrusu hangisi hangisiydi diye
ugrasir durursunuz:)

C++ Dinamik Diziler

Dizi Boylarinin Dinamik
Hesaplanmasi "sizeof()"
sizeof() fonksiyonu, nesne için bellekte gerekli olan byte`larin
sayisini belirtir. Sizeof() fonksiyonu dizilerde kullanilabilir.

#include <iostream.h>

void main() {
int a[5];
float b[10];
cout<<"dizinin boyutu: "<<sizeof(a)<<''\n'';
cout<<"dizinin boyutu: "<<sizeof(b);
}

Evet burda da görmüs oldugumuz gibi dizinin bellekte kaplayacagi
byte`lari hesapladi.

C++ Dizilier

Dizilere Giris

Diziler, "indisleri olan degiskenler" olarak adlandirilirlar. Diger
bir deyisle, birden fazla tek düze veri tipi içeren degiskenlerdir.
Diziler birbirine bitisik bellek gözleri kullanilarak olusturulurlar.
Bunu biraz daha açarsak: farz edelim ki elimizde üç tane kutu var,
birinde yesil kalemler, birinde kirmizi kalemler ve birinde de mavi
kalemler olsun. Bu kutucuklari 1,2,3 diye adlandirdigimizi düsünelim.
Biz diziler ile numarasini bildigimiz kutucugun içindeki malzemeyi
alabilecegiz. Daha dogrusu numarasini vermis oldugumuz kutunun
içindeki bilgiyi bilgisayar okuyacaktir.

C++ Fonksiyonlar

1. Fonksiyonlara Giris:
Fonksiyonlarin programlama hayatina girmesi ile daha büyük
boyutta sistemlerin tasarimi mümkün hale gelmistir. Fonksiyonlar ile
alakali derslerimizde, fonksiyonlarin tanimlanmasi ve kullanimi
hakkinda bilgi edineceksiniz. Fonksiyonlar konusu size her ne kadar
ilk bakista "Fonksiyon" adi altinda bir konu gibi gelse de, aslinda
bir alt programdir. Hatta programimizin içine, kodlamamizin daha
kolay ve gelistirilebilir hale gelmesini saglayan programciklar da
diyebiliriz.

Daha önce baska bir programlama dili gördüyseniz (yüksek seviyeli

C++ Break Ve Exit

BREAK ve EXIT
FONKSIYONLARI
BREAK

Break komutunu, swtich komutundan çikmak için önceki derslerimizde
görmüstük. Komutun kendine özgü bir kullanimi daha vardir. Break
komutu bir döngünün içinde çalistirilirsa o an o döngü biter. Bir
goto gibi islem gördügünü de söyleyebiliriz. Break kullaninca
program döngüyü bitirir ve döngünün sonundaki satirdan çalismaya
devam eder. Bir örnek verelim.

//break.cpp
//break komutunu kullandik.

#include <iostream.h>

main()

C++ For Döngüsü

FOR DÖNGÜSÜ
For döngüsünün çalismasi, döngünün kontrol degiskenine baslangiç
degerinin atanmasi ile baslar. Asagida verecegimiz ilk deger atama
cümlesinden kastimizda budur. Yani bu kisimda baslangiç tanimlari
yapilir. For döngüsünün baslangiç adimidir. Bu kisimda yapilan bir
degisken tanimindaki degiskenin ömrü, for döngüsünün sonunda biter.
Sonra döngü kosul kismina gelinir ve bu test edilir. Sayet degeri
!0, dogru (1) oldugunda döngü içindeki komutlar uygulanir. Arttirma
ise for döngüsü isleminin sonunda meydana gelir. for içindeki tüm
deyimler meydana geldikten sonra uygulanir.

C++ Do - While Döngüsü

DO - WHILE DÖNGÜSÜ:
Bu döngü while döngüsünün biraz degistirilmis halidir. Do-while
döngüsünde karsilastirma islemi, döngünün sonunda gerçeklesir. Bunun
sonucu olarak döngünün içine en az bir defa girilmis olur. Yapisi
asagidaki gibidir.

do

cümle

while ( kosul );

do'' nun altindaki cümle kismindaki komut satirlari birden fazla
olursa diger döngülerde oldugu gibi " { } " içine aliyoruz. Bunu
kullanmamiz kodlari okuma da ve ayirma da daha çok isimize

C++ While Döngüsü

WHILE DÖNGÜSÜ

Içlerinde anlatimi ve anlasilmasi en kolay olan döngüdür. While
döngüsü, döngü sayisinin belli olmadigi zamanlarda kullanilir.

while ( kosul )
Komut;
While döngüsü, içinde bulunan ifade dogru oldugu sürece altindaki
komut veya komut blogu yürütülür. Eger yanlis ise kontrol bir
sonraki komut veya komut bloguna geçer.

While döngüsü daha genel sekliyle:
while ( ifade )
{
komut;
komut;
komut;
.
.

C++ Switch-Case Komutu

SWITCH-CASE KOMUTU

Switch Case deyimi islev bakimindan if deyimine çok benzemektedir.
Çok sayida if islem bloklari kullandigimizda programin okunurlugu
azalacak ve programi izlemek zorlasacaktir. Programimizin bir
degerini bir çok degerle karsilastirmak gerektiginde switch komutunu
kullanacagiz. Switch seçenegi ile degiskenin durumuna göre bir çok
durum içersinden bir tanesi gerçeklestirilir. Istersek de if deyimi
ile switch case'' yi birlikte kullanabiliriz. Switch in yaptigi is
kisaca, ifadenin degerini sirayla sabitlerle karsilastirarak ve her
satiri islemektir.

C++ İf - Else Komutu

IF -ELSE KOMUTU

if-else komutu iki islemden hangisinin uygulanacagina karar verir.
Else kismi seçimlidir, gerekmiyorsa kullanilmayabilir. Yazilim
kurali ile söyledir;

if ( ifade)
komut1;
else
komut2;
daha genel sekliyle

if ( ifade )
{
komut1;
komut2;
...
}
else
{
komut1;
komut2;
...
}

C++ İf Komutu

IF KOMUTU

if komutu anlasilmasi ve yazilimi en basit olanidir. if komutu, bir
grup komutun kosullu olarak yürütülmesi amaciyla kullanilir. Buna
bir örnek verecek olursak; düsünün ki bir sinav yapiliyor ve 50 ve
üzeri alanlar geçecek. Bunun için if i kullanirsak not 50 ye esit
veya büyükse (büyük esit) geçer not olacak.

//not.cpp
// 50 ve 50 den yukarsi geçiyor.
#include <iostream.h>

main()
{
int not;
cout << "Notu yaziniz:";

C++ Operatörler

OPERATÖR ve OPERANT
NEDIR?

Bunu bir örnek üzerinde
anlatmak istiyorum. Örnegin; x + y ''de x ve y operand + ise
operatördür. Bu bir aritmetiksel operatördür. Matematikte islemler
operatörler ve operandlar ile anlatilir.

Operatörleri öncelikle
türlerine göre ayiralim:

C++ Degişkenler

DEGISKENLER

Simdi bize yine çok lazim olacak bir özellik de degisken tanimlamak
ve atama yapmaktir. Bunu bir örnek üzerinde anlatmak istiyorum.
Örnegimiz;

// degisken.cpp
// Burda degisken tanimlamayi görecegiz.
// Ayni zamanda verilen bir sayiyi kendisi ile carpma 2.2=4 gibi

#include <iostream.h>
#include <stdio.h> // kütüphane dosyamiz
main()
{
int i; // Degisken tanimlama
cout << "Bir sayi giriniz: ";
cin >> i;
i=i*i;

C++ Dersleri

Araçlar:
* MS Visual C++ v.6 (MFC kullanılmayacaktır)
Programlamaya Giriş:
"Program yazamak" için öncelikle "Program"'ı anlamak gerekir.
Hepinizin programın ne olduğunu bildiğinizi biliyorum. Ancak
"bilmek" ve "kavramak" farklı şeylerdir.
Sorulması gereken soru şu:"Bir program nasıl çalışır ?". Bunun
cevabını vermek için önce ünlü "çift tıklama" olayını açıklayalım.

Bir program çalıştırılmak istendiğinde ms win. Çok Kabaca şu
olayları gerçekleştirir.
1. Hedef dosyayı oku , dosyada belirtilen miktar kadar bir bellek

C++ İsaretçiler Ve Diziler

Isaretçiler ve Diziler

C++ da Isaretçiler ve diziler arasinda çok yakin bir iliski
vardir. Bir dizinin ismi, dizideki ilk elemanin adresini içeren
sabit bir degiskendi. Bundan diziler bölümünde bahsetmistik. Simdi
isaretçiler ile dizileri iliskilendirirsek, dizilerin adlarinin
birer isaretçiden olustugunu görmüs olacagiz.

*(a+i)
a[i]
Bu sayede bu iki ifadenin ayni oldugunu söylemis oluruz. Bir de çok
boyutlu dizilere uyarlarsak,

*(*(a+i)+j)
a[i][j]
seklini alir.

C++ İsaretçiler

Isaretçilere Giris

Isaretçiler (Pointers) ve bundan önce görmüs oldugumuz diziler (Arrays)
ilerde yapacagimiz uygulamalarda kullanimina kesin ihtiyaç
duyacagimiz basliklardir. Bunlar bize dinamik bellek kullanimini
saglarlar. Dinamik bellek kullanimindan bahsedecek olursak,
bellegimizin kutucuklardan olustugunu hayal edin. 100 kutucuklu bir
bellegimiz var. Bu kutucuklarin her birinin bir adresi vardir ve biz
de bu adresler yolu ile kutucuklara erisiriz. Iste isaretçiler bu
erisimi sagliyor. Bu konuya çalisirken, anlamanin gayet kolay

C Goto Deyimi

GOTO DEYİMİ

Programın herhangi bir yerinden başka bir yerine atlamak için
goto deyimi kullanılır. Goto komutunu kullanmak için , " Goto "
isminin yanına , atlamak istediğiniz yerin sembolik ismini yazmanız
gerekir.Goto ile bir döngünün içine atlamanıza izin yoktur , fakat
bir döngünün dışına atlayabilirsiniz.Ayrıca bir fonksiyondan ötekine
de "goto" ile geçemezsiniz.

#include "stdio.h"
main( )
{
int d1,d2;
d2=0;
etiket 1:
for (d1=1; d1<=5; d1++)
printf("%d",d1);

C Döngüler

C Programlama Dili:
Döngüler

Bir C programı ile karşı
karşıya kalındığında programda bol miktarda if ve bol miktarda for
komutundan başka birşey olmadığını göreceksiniz. Programlar
genellikle bu iki komut arasına serpilmiş işlemler ve çağrılardan
oluşur. Tabii sistem programlarında assambly çağrıları da vardır.
ama temel hep mantıksallar ve döngürelerdir. Ve bu yapılar tüm
programlama dillerinde aynıdır. Biz daha önceden bir programlama

C Dilinde Aritmetik İşlemler

C Dilinde Aritmetik İşlemler ve
Anahtar Kelimeleri

# include "stdio.h"
main( )
{
int d1,d2 ;
d1=(27+3)*2;
d2=27+3*2;
printf ("%d %d ",d1,d2);
}

# include "stdio.h"
main( )
{
înt d1,d2,d3,d4;,
d1=25/5; d2=42%8;
d3=85%5; d4=d1+d2;
printf ("%d %d %d %d ",d1,d2,d3,d4);
}

ANAHTAR KELİMELER
outo continue enum if short swich break default extern int

C Diline Giriş

C dilinin standardı yoktur, ama ANSI grubu ,bu konuda
çalışmaktadır.C nin  Taşınabilirlik  referansları
iyi olmasına rağmen ,derleyicileri arasında  farklılıklar
vardır.Bu değişiklikler  genellikle BIOS  fonksiyonları
gibi
standart olmayan şeyler kullanıldığında kendini gösterir.
C dili  fonksiyonlardan oluşmuştur ve bütün programlar 
main( ) fonksiyonu ile başlamaktadır.  Diğer 
fonksiyonları bu fonksiyondan çağırıyoruz .Fonksiyonlar  işlem
satırlarından  oluşmaktadır.

C# Durumsal Operatörler

Durumsal Operatörler

Şöyle bir program
yazdığımızı düşünelim;

Evimize gelen her
misafirin üç kurabiye yiyeceğini varsayan ve buna göre misafirlere
yetecek kurabiye sayısını hesaplayan bir program. Bu program
aşağıdaki gibi bir kod içerebilir.

C# Yorum Cümleleri

Şimdi yaptığımız
çalışmalar çok kısa ve basit olsa da, gerçek bir program çok
uzun, karmaşık ve anlaşılması güç olabilir. Programcı bazen bir
şey denemeye başlar, bitirir ve bitirdiği zaman da ne yaptığını
unutur. Bazen de bizim yazdığımız programı başkaları devam
ettirmek durumunda olabilir. Diğer bir deyişle kodumuzun
dokümantasyonunu yapmamız gerekebilir.

Visual Basic Nedir ?

Microsoft firması
tarafından geliştirilen Visual Basic, atası olan QBASIC derleyicisinin
geliştirilmiş ve Windows ortamına uyarlanmış olan sürümü olarak
adlandırılabilir. Windows ortamına uyarlandığı için de Nesneye Yönelimli
bir dildir. VBX kontrollerini destekleyen ilk dillerden biridir.
VBasicde, 1.0 sürümünden 6.0 sürümüne kadar bir çok yenilik ve
değişiklik olmuştur. Bunlardan biri de, arayüzünün güçlü ve etkili bir
görünüm kazanmasıdır. Visual Basic, devamlı geliştiği bu süre sonunda
yüksek hızlı uygulamalar, OLE serverlar, ActiveX kontrolleri ve daha bir
çok şey geliştirilebilecek hale gelmiştir.
Microsoft Windows için program geliştiren programcıların yüzde

Anket

Web sitesinde hangisi daha önemlidir:
İçeriği paylaş